הדפסה
כניסות: 1423

תינוק במשקל חסר לעניין ברית מילה

שו"ת ציץ אליעזר חלק יג סימן פב ד"ה (ו) וע"ד

 

(ו) וע"ד אם משקל הילד מעכב, וכמה צריך שיהא שוקל? יעוין שם באגרות משה שהעלה שפיר שחיסרון במשקל אין לזה דין חולה, והוא רק חשש בעלמא שהתחילו הרופאים לחשוש אולי מצד קטנותו לא יוכל לסבול הצער, וגם אולי יזיק לו הדם שיצא, ולכן כשגדל ויש לו המשקל שצריך ליכא שוב החשש ויכולים למולו תיכף ע"ש ולכן אם דעת הרופאים לפי השקפה רפואית היא לא להתיר מילה קודם שהתינוק מגיע למשקל של /אלפיים ושבע מאות/ גר' (כפי שכבו' כותב שכך מקובל במחלקתו), אזי מיד שמגיע למשקלו כנ"ז יש למולו מיד ואין צריך לחכות ז' ימים.

 

שו"ת אגרות משה חלק יו"ד ב סימן קכא

 

בתינוק שחסר לו המשקל הראוי כ"ד ניסן תשכ"ד. מע"כ ידידי הרה"ג מהר"ר אפרים גרינבלאט שליט"א.

 

בדבר קטן שמצד שחסר לו המשקל הראוי לדעת הרופאים אמרו שאסור למולו אם צריכין להמתין ז' ימים מזמן שיהיה לו המשקל הצריך לו כדין חולה שנותנין לו כל ז' שאמר שמואל בשבת דף קל"ז, הנה פשוט שאין לזה דין חולה דהוא רק חשש בעלמא שהתחילו הרופאים לחשוש אולי מצד קטנותו לא יוכל לסבול הצער וגם אולי יזיק לו הדם שיצא שלכן כשגדל ויש לו המשקל שצריך ליכא שוב החשש ויכולים למולו תיכף. אבל מסתבר שהתינוקות שהוצרכו להיות באינקריובעטאר שהם נחשבו חולים, לא מבעיא לאלו שחסר להם מזמן העיבור שהם בחשש נפלים אלא אף אלו שהיו להם חדשי העיבור שלמים, נמי כיון שהוצרכו לאינקריובעטאר הרי ניכר שהיה חסר להם מעיקר כח החיות לכן הוא בחשיבות חולה וצריך להמתין ז' ימים משעה שיצאו מהאינקריובעטאר אף כשיאמרו הרופאים שיכולים למולו.

 

והילדים שנקראו בלו בייביס שמוציאים מהם הדם שלהם ונותנים דם אחר היה עובדא אצלי והצרכתי להמתין ז' ימים אחר שכבר אמרו הרופאים שהוא באופן טוב כילדים בריאים שאין לך חולי גדול מזה שהוצרכו להחליף דמו, אף שהרופאים אמרו שיכולים למולו. משה פיינשטיין