דוד דדון
מוהל מוסמך מטעם הוועדה הבין
משרדית של הרבנות הראשית
ומשרד הבריאות

נייד: 0528428721

 

 

 

 

 

 

 

 

תוכן ....

_2חוויית ברית המילה של בננו היקר אלישע!!

אלישע ב"ה נולד בערב שבת קודש, מה שאומר שהברית תהיה בשבת!

היה לנו ברור שדוד דדון יהיה המוהל שלנו, שמענו עליו הרבה דברים טובים ויצרנו עימו קשר. מאז השיחה הראשונה נרקם בינינו קשר מיוחד. דוד הגיע לביתנו על מנת להסביר על הברית ולתת קצת הכנה רוחנית לקראת מעמד קדוש זה. לאחר לימוד קצרצר ומעמיק על מהות ברית המילה , הוא הסביר לנו בפירוט ובדקדוק על שלבי הברית, מה צריך להכין מראש ומה קורה בדיוק לתינוק בזמן הסרת העורלה. הרושם שנוצר מהמפגש עם דוד שהוא מאוד מקצועי ובקיא במלאכתו וזה גרם לנו להרגיש בטוחים ורגועים לקראת הברית. אין ספק שהרוגע והנעימות הרבה שדוד שידר לנו תרמו לנו רבות במחשבות לקראת הברית ובמהלכה.

דוד ציין שיש לו עוזרת אישית, הלוא היא שגית, אשתו. כשהגעתי (אביה) בשבת לעזרת הנשים קיבלה אותי בשמחה שגית ולאורך כל הברית ולאחריה תמכה ועודדה, הזכירה להתפלל ולבקש והשרתה רוגע. לאחר התפילה בשבת בבוקר היינו נרגשים מאוד. מה שהפליא אותנו הוא שלא חששנו כלל מהכאב שיהיה לאלישע בברית כי הבנו מדוד שזה כמעט ולא כואב. זה היה כ"כ טוב, כי הראש התעסק עם תפילות ורגשות ולא עם פחדים וחששות.

ברוך ה' אלישע היה רגוע בברית וכמעט שלא בכה. החברים שרו ניגונים וזה היה מרומם. דוד עשה את מלאכתו במקצועיות והסביר לנו אחריה בפירוט על הטיפול באלישע בימים הקרובים. שגית ייעצה בנושאי הנקה וטיפול בתינוק ויצאנו מהברית בהרגשה טובה ומרוממת. לאחר כמה ימים דוד ושגית באו לבדוק שהכל בסדר עם הרך הנולד.

אנחנו מרגישים שהמטרה של דוד כמוהל היא לא רק לעשות את הברית וזהו, אלא הרבה מעבר. התמיכה שהוא נתן לנו לפני הברית ואחריה, והרצון להישאר בקשר בהמשך מחמם את הלב ונותן הרגשה שמדובר כאן במוהל אחר ומיוחד. לא מזמן קיבלנו מייל עם דבר תורה קצר על מהות הברית ושאלה בשלומנו ובשלום התינוק הרך. אין דבר נפלא מזה.

מאחלים לכולם חווית ברית קדושה ומוצלחת.

עזריאל ואביה לאופר.

אלול ה'תש"ע, ספטמבר 2010 

glick-family


My experience of David Dadon

When it comes to choosing a mohel, you definitely want someone you can trust. It’s not exactly something that you are willing to take a risk with. For us, it was not so much a problem choosing a mohel as it was finding a mohel as we live in Karmiel and there aren’t so many around! It was also Rosh Hashanah and a 3 day chag so we had to find someone who was willing to come and be in the area for 3 days, just so that they could do the brit on 2nd day chag. Our tiny son was born just a few weeks after we had made aliyah, and so far we had been to just one brit where we saw a nice mohel, and when we enquired as to whether he could do it he recommended David.

I spoke to David on the phone just once before the brit, and he gave me some advice regarding what to bring to the brit and how to cure the jaundice. I followed his instructions and the jaundice vanished overnight. This definitely inspired confidence in me! We met David and his wife Sagit the day before the brit in shul, and they were very kind to us. I was nervous on the day [who wouldn’t be??!!] even though I have been through this just 18 months before with my older son [where I cried throughout the procedure!] but this time it was over so quickly, the baby barely made a squeak. David was masterfully quick and expert, the whole thing was over in a flash and the baby - who we named Yaron - healed beautifully.

One thing that really touched me about David was his genuine enjoyment of the mitzvah. When you do something many times, it’s easy to forget the kedushah [holiness] aspect of it. Even doing circumcisions can become a ritual, like everything else.  A busy mohel can make you feel as if they are doing you a favour. David however, was very dedicated to making the entire experience as special as he could for all of us. He was sincere in his actions and he spoke beautifully at our seudat mitzvah. He gave us the impression that he was honoured to be our mohel, and we were honoured to meet him.

Visit MY BLOG 

 

CIMG2820

למוהל המהולל דוד דדון,

המון תודות וברכות על הרגישות, המיומנות והדאגה לבננו יהלי דויד.
שתזכה להביא עוד בנים רבים בבריתו של אברהם אבינו באהבה באמונה ובטוב הלב המאפיינים אותך. 

ליאורה וד"ר לירן לוין

חשון ה'תשס"ט, נובמבר 2008

__1_1586לכבוד הוא לנו לכתוב את הדברים הבאים על המוהל דוד דדון.

דוד היה המוהל בברית המילה של בננו. דוד הוא אדם יחיד ומיוחד. הגענו אליו דרך המלצה חמה של הרב שחיתן אותנו. טלפנו לדוד והוא יזם מפגש איתנו כבר למחרת היום. בפגישה זו הוא הסביר לנו בפירוט רב על דיני ברית המילה ועל התהליך עצמו (לפני הברית, במהלכו והטיפול לאחר מכן). אירוע ברית המילה היה מיוחד במינו. דוד ריגש את כל הנוכחים בהסבריו וניהל את הטקס בשלווה ובנועם המאפיינים אותו. למחרת דוד הגיע לבדוק את התינוק, והיה זמין מאז מתי שרק חפצנו.

לסיכום, חוויית המפגש שלנו עם דוד דדון הייתה נעימה מאוד וזיכתה אותנו בזיכרונות טובים מאוד מאירוע ברית המילה.

אורית ואיל פלג, פברואר 2011.


אנו משפחת  בן-דוד מעניקים המלצה למוהל דוד דדון שמל את בננו.
דוד דדון מבצע את עבודתו במסירות ובסבלנות רבה ומשרה אוירה של קדושה.כבר ביום קודם לברית דוד הכין אותנו למעמד תוך מתן הסברים ומענה לכל שאלה והפיג כל חשש.ביום הברית הופיע בזמן שנקבע.נתן מספר מילים בצורה מרגשת מענה לבקשותינו ודאג לכל פרט כאמור בסבלנות רבה .וביום לאחר הברית הגיע אלינו בדק גילה אכפתיות והסביר בצורה מפורטת ונעימה.יישר כוח ושנדע תמיד שמחות.

אדר ה'תש"ע, פברואר 2010

 


ITAMAR_180לרב דוד דדון ורעייתו שגית, 

רצינו להודות לכם מקרב לב על הליווי, ההדרכה, בתמיכה, ניהול הטקס, היחס לאחר הטקס, האיכפתיות והחברות שהפגנתם כלפינו.
כזוג הורים שזהו בנם הראשון היינו מבולבלים וחוששים מאוד באופן כללי ובמיוחד מטקס המילה.
מרגע שנכנסתם לביתנו יום לפני הטקס, ידענו שיהיה בסדר. ההדרכה הרוחנית והמעשית, התמיכה והאהבה שהפגנתם מוססו את חששותינו לחלוטין.
במהלך הטקס הרגשנו את חיבוקכם ותמיכתכם כל העת. גם לאחר תום הטקס, הייתם זמינים עבורנו כל הזמן!

אכן זוהי ברית של אהבה. 

שנה טובה, 

מאיתמר, עינת ושלומי

אב ה'תשע"א, אוגוסט 2011 


We would like to thank deeply Mr.Dadon and his significant for the care, knowledge and loyalty to the codes, cores and values of Jewish Heritage. Our "Brit" had everything that we were looking for: simplicity, spirituality and  "shehina" upon our newborn , minyan and our house
Highly recommended by Greg Rivkin and Lia Raikhlin

August 2011

DSC_0545בחרנו להמליץ בשמחה ובפרגון גדול על אדם מדהים ומוהל סופר-מקצועי בשם דוד דדון, אשר ערך לבננו עברי את ברית המילה לפני חודש בדיוק.

 כבר כשידענו שצפוי להיוולד לנו בן, היה ברור לנו שטקס הברית צריך להיות משהו שהתינוק לא יסבול ממנו, ויחד איתו גם לא אנו ההורים ולא קהל המוזמנים.

אל דוד הגענו במקרה (המלצה שקראנו באינטרנט) וגילינו אדם צעיר, בגילנו, נצר למשפחת מוהלים ותיקה (ומוהל ותיק בעצמו), איש ש"מבין עניין", אינטליגנט, רהוט, אדיב והכי חשוב – מקצועי ברמות גבוהות.

היה לנו חשוב שהטקס ייערך בצורה כזו שכל הקהל יהיה שותף מלא למתרחש, שלא ישתו קולה וינגבו חומוס ליד השולחנות תוך כדי המעמד החשוב הזה והכי חשוב שלא יבוא "איזה איש עם זקן, ימלמל כמה פסוקים לא מובנים, יחתוך וילך..."  עוד היה חשוב לנו שלא יהיה טקס יותר מדי "דתי" אבל גם שלא יהיה טקס קצרצר שאף אחד לא יבין ממנו כלום וכל מה שיזכרו ממנו זה ש"מסכן התינוק, שבכה.."

  דוד המוהל הגיע אלינו לראות את התינוק כמה ימים לפני הברית, מלווה באשתו שגית  - זו פעם ראשונה שנוכחנו לדעת שלברית יש גם צד נשי, ושגית אמונה על "הטיפול" באמא: עונה על שאלות, מרגיעה את החרדות ובאופן כללי מהווה "עזר כנגדו" (תרתי משמע) של דוד.  גם דוד וגם שגית ענו על כל שאלותינו ונתנו לנו תחושה שאפשר וצריך לשאול ולהתייעץ על הכל , בכל זמן, בכל שעה ובכל דרך. הם היו זמינים עבורנו בטלפון וגם במייל בכל שאלה ובקשה (והיו לנו לא מעט). לדבריהם היה להם חשוב להבין באיזו אווירה ובאיזה פורמט נרצה לערוך את הטקס –משום שהם נכונים לכל בקשה- טקס אינטימי בלי יותר מדי דיבורים או טקס עם הסברים, מזמורים ותפילות מיוחדות- הכל לפי בקשת הלקוח... (שלא לדבר על כך שכל הסבר טלפוני או ורבאלי שלהם מגובה במייל כתוב שמייד נשלח אלינו וכלל את כל הפרטים שעלו בשיחה, מתוך הבנה שהורים אחרי לידה לא נמצאים במצב של לקלוט או לזכור אינפורמציה..)

הדבר החשוב מכל- בננו עברי חווה את הברית ברוגע רב ובלי כאבים מיותרים. (דוד לא מרדים את המקום...הוא  הבטיח לנו שעד שהאבא יסיים לברך הוא מסיים את הברית וכך גם היה- 5 שניות והכל נגמר בלי בכי וצרחות למרבה ההפתעה) בניגוד למוהלים אחרים דוד לא חבש את המקום (יש לו שיטות אחרות ומתקדמות לעצירת דימום) אלא הותיר פלסטר שנושר לבד מעצמו, וכך זכינו לתינוק רגוע שהלך לישון מיד אחרי הברית ולא התלונן על כאבים, הפלסטר נשר מעצמו תוך 48 שעות באמבטיה וכולנו היינו מרוצים....

הטקס עבר עם הסברים קצרים על כל שלב ושלב (לבקשתנו... אפשר גם לוותר על זה למי שלא מעוניין) והחשוב הוא , שהרגשנו שלא בא איזה אדם זר לטקס שלנו והופך אותו למשהו לא ברור ולא מובן, אלא חשנו שהוא עובד איתנו, ומייצג את הרצונות שלנו כפי שהגדרנו לו מראש. לאחר הברית הוא עצר את הדימום במקום, מה שאיפשר לעברי להירדם מיד בנחת ולנו- להסתובב בין אורחינו ולהינות מהאירוע ( במקום להתרוצץ סביב התינוק) הוא כמובן עמד לרשותנו גם בכל שאלה בימים שאחרי הברית ועניין וכשלא התקשרנו (כי באמת הכל היה בסדר!) הוא התקשר מיוזמתו לברר מה קורה ואיך התינוק וכו'...

עד היום, חודש אחרי, אנו מקבלים המון מחמאות מהקהל שנכח במקום אשר היה מחולק לשתי קבוצות מנוגדות וכלל אנשים דתיים מאד שכבר "ראו הכל" לצד קהל חילוני – קיצוני ואתאיסתים גמורים שהיו בטוחים שהם מוזמנים לטקס פגאני ופרימיטיבי- כולם מאוחדים בדעה שזו הפעם הראשונה שהם למעשה נהנו מטקס כזה ושהייתה להם חוויה שונה ומדהימה, כך לדבריהם.

אין לנו אחוזים מההמלצה הזו, רק רצון טוב שעוד ועוד אנשים יכירו באיש הזה, ולכן אנו מעבירים את פרטי ההתקשרות שלו. אם יש לכם ברית "באופק", שמרו את פרטי ההתקשרות שלו ואת המייל הזה, או העבירו הלאה למי שבדיוק מחפש…בהצלחה!

אפשר גם להתקשר אלינו אם רוצים: אורית ויזל ( 0544332600) טל חזון (0546741394)  

 

שניפגש רק בשמחות!

אורית, טל, שיר ועברי חזון.

ינואר 2012

ben_choor

לר' דוד ולשגית היקרים,

ברצוננו להודות לכם מקרב לב על חוויית הברית המיוחדת שהייתה לנו, הרבה בזכותכם, עם בננו שלום הי"ו.

מעבר לברית עצמה, שהגשנו שבוצעה במקצועיות רבה, מתוך ניסיון, שימוש בחומרים מתקדמים לחבישה ולהחלמה, הרגעה מהירה של התינוק, דאגה לכל הפרטים הקטנים הקשורים בשלומו,
מעבר לכל אלו - הרגשנו את האיכפתיות והמאמצים שעשיתם בכדי לעזור לנו להבין ולהרגיש, עד כמה שניתן, את המשמעות הגדולה של זמן המילה: כבר בזמן ההתקשרות אליכם שלחתם לנו מיילים עם מקורות רבים ללימוד, קישור לאתר המושקע והעשיר שלכם, הצעתם ללמוד איתנו לפני הברית ועוד.
בנוסף, רצינו להודות על מאור הפנים, והתחושה שנתתם לנו שמאוד איכפת לכם מבננו ומאיתנו - טלפונים ערב הברית כדי לדרוש בשלומינו וכדי לבדוק אם אנו זקוקים למשהו, בדיקת התינוק אחרי הברית מיד כשביקשנו, הליווי הכל-כך מיוחד של שניכם בברית עצמה, כל אלו הפכו את הברית, העצמתית גם כך, לחוויה עצמתית ויחד עם זה רגועה יותר.
אנו מאחלים לכם שה' יצליח מעשה ידיכם,
תזכו לרוב נחת מצאצאיכם,
וברכת ה' בכל ברית בה זוכים התינוק וההורים בכם.

מכל הלב -

ערן ואביטל בן-חור

רמת-גן

אדר ה'תשע"ב

IMG_DAVIDלדוד ושגית הנפלאים,

מודים לכם מקרב לב על הפיכת חווית ברית המילה של אריאל (ראובן) דוד לחוויה פחות מלחיצה ומלאת עושר רוחני. למרות שלכל אמא קשה מאוד במעמד הזה (ואכן זלגו דמעות למכביר) – עצם ההסברים המקדימים, הפגישה האישית בביתנו מספר ימים לפני מועד הברית, והעדינות והרגישות בה בוצע הטקס עשו את כל ההבדל.

וחשוב לא פחות: ההסברים שניתנו לנו על מנת להבין איך מטפלים ומה אמור לקרות בימים שאחרי הברית. לא היתה שום שאלה שהמענה עליה לא ניתן לנו כבר ביום הברית. לא נתקלנו בדבר שהסב לנו תהיות, פחד או מצוקה משום שהכל היה ברור ונהיר (וגם אם לא – בוודאי שהיינו מוצאים את הפתרונות באתר האינטרנט או בשיחת טלפון).

אנו מרגישים ברי-מזל על שנפלה בחיקנו הזכות לעבור חוויה אינטימית ולא פשוטה שכזו לצדכם.

תודה רבה!

 

תמר וליאון דוד

6.9.2012

 

DSC_1974המשפחה והחברים שהוזמנו לטקס הברית של בננו הבכור היוו קהל מגוון מאוד. היו דתיים, היו חילוניים, יהודיים ולא יהודיים. מיותר לציין שחלקם נרתע מהטקס המדובר.

על כן, בבואינו לבחור מוהל, היה חשוב לנו לבחור מישהו שלא רק יהיה מחובר לטקס אלא ידע להעביר הלאה את החיבור הזה.

את זה מצאנו אצל דוד.

בניה ושלומית בלומנפלד

תשרי ה'תשע"ד, ספטמבר 2013

 

 

 

הדבר שהיה לנו הכי משמעותי בקשר עם 'ברית של אהבה'

הנעימות, הזרימה יחד איתנו. ההדרכה החמה שנתנה תחושה שאנחנו הזוג היחיד שאתם מלווים אותו ולא משהו שאתם עושים באופן יומיומי.

מנסיונכם הטרי , תנו טיפ להורים לפני ברית מילה

לעצור רגע מההכנות ולהתרכז במשמעות של ברית המילה.

מלאכי וחגית הלברשטט

רמת גן

אב ה'תשע"ג , יולי 2013

הדבר שהיה לנו הכי משמעותי הוא הסיבה שבגללה למעשה בחרנו בדוד להיות המוהל של בננו והוא הקשר איתו. מהרגע הראשון שנמרוד שוחח עם דוד בטלפון הוא אמר לי מצאתי את המוהל שחיפשת. התחושה שלנו הייתה שדוד מבין את הסיטואציה המורכבת של האם בימים שלאחר הלידה בשילוב עם ארוע הברית שכרוך בכאב לתינוק. הרגישות שבה דוד התייחס והמקום שנתן לכל אלה בתוספת ההסברים שנתן על משמעות הברית עזרו לנו להרגיש רגועים ולמצוא בטקס גם משמעות. דוד עושה הכל מהלב ומבחינתנו זה הכל. אני לא אשכח את הטקס ואת דוד אף פעם ואני מאושרת שבחרנו בו. בנוסף, דוד היה זמין לכל שאלה בימים שאחרי וכשחש שאנחנו לא רגועים הגיע אלינו שוב כדי לראות ולבדוק בעצמו את המקום. עם בני הראשון ערכנו ברית שהעבירה אותי חויה קשה מאוד והברית שערכנו עם דוד הוותה תיקון לאותה חויה.

תודה.
נמרוד ואנה מויאל

אב ה'תשע"ג, אוגוסט 2013

הדבר שהיה לנו הכי משמעותי בקשר עם 'ברית של אהבה'

היחס החם שקיבלנו מדוד וההדרכה שקיבלנו יום לפני הברית ולאחר הברית. דוד נענה לכל שאלה והיה סבלני ואיכפתי. גם כאשר עברו מספר ימים מאז הברית דוד נענה לשאלותינו והרגיע אותנו בקשר לילד.

מנסיונכם הטרי , תנו טיפ להורים לפני ברית מילה

להיות קשובים למוהל ולא להתבייש לשאול כל דבר.

רועי ושלי מנשה

אב ה'תשע"ג, אוגוסט 2013

 

DSC_0863זכות נעימה היא לנו לשתף ואף להמליץ בכל ליבנו על המוהל דוד דדון הי"ו

זהו בננו הבכור, וממילא חששנו בתחילה גם מעצם העניין וגם מכך שאיננו מכירים את המוהל..

אך, מרגע שיצרנו קשר עם דוד, לא רק שפגו חששותינו אלא שקיבלנו מתנה יקרה מפז והיא הזכות לקיים את המצווה ממקום כל כך נכון, כל כך שליו, כל כך אמיתי וכל כך כל כך מרגש.

החל מהמפגש החשוב והמשמעותי כל כך בביתנו, אליו הצטרפה גם שגית, אשתו היקרה של דוד, בו מעבר להסברים המעשיים, נכנסו לאווירה הנכונה באמצעות דברים שיצאו מהלב ונכנסו עמוק לליבנו.

התחושה הנעימה והמאושרת לקראת הברית היתה חוויה עצומה ובלתי ניתנת לתיאור.

מהמקום הזה באנו לטקס הברית, אשר היה מרגש בצורה יוצאת דופן לא רק לנו אלא באופן מיוחד במינו גם עבור אורחינו (שברור כי היו כבר במספר טקסי ברית לפני כן..), אבל ההתרגשות המיוחדת, אווירת הקדושה ותחושת ההתעלות של אותן דקות, היו באמת חוויה יוצאת דופן, מיוחדת במינה ובלתי נשכחת לכל מי שנכח במקום.

הכל נעשה במומחיות של אמן, בעדינות ובנועם, בשמחה, בטוב לבב ועם הרבה הרבה אהבה, רגישות ואכפתיות, תוך הקפדה לעילא ולעילא על כל פרט וכל מנהג כשם שנהגו אבותינו ואבות אבותינו ולמהדרין מן המהדרין.

מאחלים אנו לדוד וב"ב כל טוב, בריאות נחת, שמחה ואריכות ימים!

ולעצמנו נאחל להמשיך ולהיות מלקוחותיו הקבועים אי"ה של מי שחרת על דגלו לקיים את מצוות הברית מתוך אהבה.

נשמח להרחיב ולהמליץ גם בע"פ לכל המעוניין.

 

 

נופר ועופר גיסינגר

רמת גן

054-6664393

אלול ה'תשע"ג, ספטמבר 2013

 

 

ספר הכנה לברית להורים

 ספר הכנה לברית להורים

ברית המילה מתקרבת? אתם מתרגשים, רוצים ללמוד ולהתכונן למצווה הראשונה בחיי הבן שלכם, אבל לא מספיקים... מפחדים להגיע לברית בצורה חטופה, מתוך עייפות ,לחץ וטרדות, ולהרגיש החמצה שלא פתחתם ספר? ומה עם דבר תורה משמעותי...

קראו עוד

שיחת הכנה לברית

שיחת הכנה לברית

בהריון? 🤰🏼מצפים לבן?ויש לכם הרבה שאלות וחששות לגבי ברית המילה;האם זה כואב? האם זה מסוכן? איך בוחרים מוהל? על מה צריך להקפיד? שלום אני דוד דדון, מוהל מוסמך, ומוהל במשרד הבטחון...

קראו עוד

שרות היפוספדיאס

שרות היפוספדיאס

מזל טוב! נולד לכם בן!נאמר לכם ע"י הצוות הרפואי שיש לו היפוספדיאס (נולד חצי/נימול)ויש לקבוע תור לאורולוג ילדים.ברית המילה אמורה להתקיים עוד מספר ימים, עולים לכם הרבה שאלות וחששות,מה ההשלכות...

קראו עוד