מה להביא לברית?
*3 חיתולי בד
*3 טיטולים
*מגבונים לחים
*תירוש-מיץ ענבים לבן (סגור)
*גביע
*בשמים (עדות המזרח)
*טליתות
*תפילין (כאשר הברית אינה נערכת בשבת)
*משכך כאבים (אקמולי,טיפטיפות נובימול)
*משחה "ויטה מרפן" או תרסיס "מרפן ספריי"(להשיג בבתי המרקחת)
הכנת התינוק לברית
*יש לסיים להאכיל את התינוק כשעה לפני מועד הברית.
*מומלץ לתת לתינוק מנה אחת של משכך כאבים ע"פ משקל התינוק כחצי שעה לפני הברית, בהתאם להוראות היצרן.
*נוהגים להלביש את התינוק בבגד חגיגי.
הטיפול בתינוק לאחר הברית
חבישה – אני משאיר את התינוק ללא חבישה לוחצת, ומניח קלטוסטט ללא הידוק שסופח הפרשות ונופל מעצמו תוך 48 שעות.
רחצה – יש להימנע מרחיצת התינוק במשך היממה הראשונה שלאחר הברית. בעת החלפת טיטול יש לנגב את ההפרשות במגבונים לחים כלפי מטה, ולהיזהר מלזהם את אזור הפצע. בעת ייבוש גדם הטבור באלכוהול יש להיזהר מצריבת אזור הפצע. לאחר יממה מותר לרחוץ במים זורמים או באמבטיה וכן להתשתמש בסבון תינוקות. אין לשפשף את אזור הפצע.
חיטוי וריפוי –לאחר נפילת הקלטוסטט יש למרוח משחת חיטוי והרגעה 'ויטה מרפן' או לרסס 'מרפן ספריי' על האיבר, עד לריפוי מלא. כמו כן, מומלץ להרבות במקלחות לאחר יממה מביצוע הברית ועד לריפוי מושלם.
כאבים – על-פי הניסיון, מרבית התינוקות לא יזדקקו לתוספת של משככי כאבים לאחר ברית המילה, אך אם התינוק בוכה מאוד ניתן לתת מנה אחת של משככי כאבים כגון אקמולי או טיפטיפות נובימול. אם התינוק אינו נרגע למרות הטיפול, או בכל מקרה של בכי המלווה באי-שקט ניכר (נדיר ביותר), יש ליצור עמי קשר.
תהליך ההחלמה
הפרשה - במהלך הריפוי מצטברת על איבר הברית הפרשה צהובה לבנה (הנראית כעין קרום),מדובר בחומר בשם "פיברין" המופרש משולי עור הערלה שמטרתו להתחיל את תהליך הגלדת הפצע והריפוי. זו אינה הפרשה מוגלתית, היא חלק מהתהליך הטיבעי והבריא של הריפוי, היא אינה יורדת בשטיפה והיא נעלמת מעצמה כעבור כשבועיים.
דימום - כתמי דם קטנים המצויים בטיטול במשך השבוע הראשון שלאחר הברית אינם צריכים לעורר דאגה.
מראה האיבר - תיתכן נפיחות על האיבר, מתחת לעטרה, שבדרך-כלל נעלמת מעצמה תוך זמן-מה. ייתכן שינוי גוון העטרה לבורדו-כחלחל. גם תופעה זו אינה מדאיגה, ובמשך השנה הראשונה לחייו של התינוק יתחלף הגוון לוורדרד.
תופעה נוספת, הרווחת אצל תינוקות מגיל שלושה חודשים, היא הצטברות שומן באזור השוקיים וכן באזור שמסביב לאיבר הברית, לפעמים עד כדי כיסוי העטרה כולה. חשוב לדעת שעם גדילת התינוק יתחיל האיבר לצאת ממעטפת השומן, תהליך שיושלם עד גיל שנתיים-שלוש באופן טבעי. עם זאת, כאשר רוחצים את התינוק מומלץ להפשיל את העור לכיוון הגוף עד לגילוי כל העטרה עם השוליים שסביבה.
אני ממליץ לתאם איתי מפגש לביקורת והדרכה כ3-4 חודשים לאחר הברית
תופעות המחייבות טיפול
על-פי ניסיוני, השארת התינוק ללא חבישה לוחצת והנחת קלטוסטט על מקום הברית מונעות הסתבכויות. עם זאת, אציין מספר תופעות נדירות המחייבות טיפול במקרה והן מופיעות (הטיפול עצמו בדרך כלל פשוט).
אם ישנו דימום משמעותי מאזור הברית- יש ליצור עמי קשר ובעזרת ה' אגיע ובפעולה פשוטה אביא לעצירתו. אם החום עולה מעל 38 מעלות, אם התינוק חיוור, רדום או חסר שקט מעבר לצפוי - עליכם להודיע לי ובמקביל לקחת את התינוק לרופא הילדים בהקדם.
היין המסתורי
בוינה התגורר יינן, יהודי שעסק בייצור יינות. הוא הכין יינות, שטיבם התפרסם בכל הסביבה, כטעימים במיוחד. מרחוק ומקרוב באו אליו יהודים, כדי לקנות אצלו יין לצרכי שבת וחג וכן לצרכי...
קראו עודאלחוש ומשככי כאבים
אני ממליץ לתת לתינוק מנה אחת של משכך כאבים כחצי שעה לפני הברית המילה ניתן לאלחש מקומית ע"י משחת אמלה(EMLA), שהיא בעלת השפעה על העור לעומק של מספר מילימטרים(דרוש מרשם רופא) יש...
קראו עודלמה התינוק נימול לשמונה
ולמה התינוק נימול לשמונה ימים שנתן הקב"ה רחמים עליו להמתין לו עד שיהא בו כחו, וכשם שרחמיו של הקב"ה על האדם כך רחמיו על הבהמה מנין שנאמר (ויקרא כב) ומיום...
קראו עוד"והיה תמים"
פרק א:"איש האלהים" "מחציו ולמטה 'איש'" התורה מכנה את משה רבינו "איש האלהים"[ב], ובארו חז"ל: "מחציו ולמטה 'איש' ומחציו ולמעלה 'האלהים'"[ג]. חז"ל מלמדים כי משה רבינו, וכמותו "אתפשטותא דמשה בכל דרא...
קראו עודסודו של היום השמיני
מדוע נקבעה ברית המילה ביום השמיני ללידת התינוק? בתורת הסוד אנו מוצאים שתי שיטות בהבנת משמעותו של המספר שמונה. שיטה אחת מתבוננת בעולמנו ומוצאת אותו בנוי כמעין קובייה ולה שישה צדדים: מעלה,...
קראו עודעזריאל ואביה לאופר
חוויית ברית המילה של בננו היקר אלישע!! אלישע ב"ה נולד בערב שבת קודש, מה שאומר שהברית תהיה בשבת! היה לנו ברור שדוד דדון יהיה המוהל שלנו, שמענו עליו הרבה דברים טובים ויצרנו...
קראו עודסעודת הברית
נוהגים לעשות סעודה חגיגית רבת משתתפים לאחר הברית, והיא סעודת מצווה. נוהג זה מקורו בסעודה שערך אברהם אבינו לבנו: "וַיַּעַשׂ אַבְרָהָם מִשְׁתֶּה גָדוֹל בְּיוֹם הִגָּמֵל אֶת יִצְחָק" (בראשית כ"א 8). דרכו...
קראו עוד