שושבינים-קוואטערס
- פרטים
- כניסות: 17630
השושבינים, המכונים 'קוואטרים', מובילים את התינוק אל הברית. מקובל לבחור בבני-זוג שנישאו לאחרונה וטרם זכו לפרי בטן, כדי שיתברכו מכוחה של המצווה בתינוק משלהם. על-פי מנהג זה מקבלת השושבינה את התינוק מאמו – בדרך כלל על גבי כרית מעוטרת, המשמשת לו כמצע – ומעבירה אותו לשושבין, המוסר אותו לאבי התינוק. נוכחותם של שושבינים אופיינית לטקס המציין מעבר משמעותי בחיים. כדרך שבעת חתונתו, ולהבדיל – כאשר הוא מובל לקבורה – אין האדם צועד לבדו, כך גם בדרכו אל הברית הנכרתת בינו ובין בוראו.
הסנדק
- פרטים
- כניסות: 25881
התואר סנדק משמעו 'שותף' או 'שליח', והוא מכוון לאיש שעל ברכיו מונח התינוק בזמן הברית. הסנדק מתעטף בטלית, והאב מניח את התינוק על ברכיו – בדרך כלל על גבי כרית – על מנת שיחזיק אותו בזמן מעשה הברית. תפקיד זה נחשב לכבוד מיוחד, ונוהגים לכבד בו את אחד הסבים (אם כי אפשר לכבד בו כל מי שההורים רוצים לכבדו).
אבי הבן
- פרטים
- כניסות: 12106
על-פי המסורת היהודית מוטלת חובת המילה על אביו של התינוק, כחלק מכלל חובותיו החינוכיות והמעשיות כלפי בנו. רובנו איננו בקיאים במלאכת המילה, ולכן אנו בוחרים במוהל מקצועי וממנים אותו כשליחנו לקיום המצווה.
לפני הברית יאמר האב למוהל: " הריני ממנה אותך שליח למול את בני"
המוהל
- פרטים
- כניסות: 16259
מצוות המילה מוטלת על אבי הבן, אך כאשר האב אינו יודע למול – כלומר: במרבית המקרים בימינו – הוא ממנה את המוהל כשליחו על-פי הכלל ההלכתי: "שלוחו של אדם כמותו". חשוב שהמוהל יהיה יהודי שומר מצוות, שיידע כיצד לערוך את הברית כהלכתה (הסרת הערלה ע"י רופא אינה ערובה לכך שהברית תהיה בעלת תוקף יהודי-הלכתי). כמו כן, חשוב מאוד שיהיה בעל ניסיון מעשי משמעותי.
כיסא אליהו
- פרטים
- כניסות: 30167
אחד מן האורחים מתכבד לקחת את התינוק מידי אביו ולהניחו על כיסאו של אליהו הנביא. בשלב זה מזמין המוהל את אליהו הנביא לבוא לברית ולעמוד לימינו. לאחר מכן הוא מתפלל תפילה קצרה ומחזיר את התינוק לידי אביו.
ברכות וקריאת השם
- פרטים
- כניסות: 16853
ניתן לכבד את אחד האורחים באמירת הברכות שלאחר מעשה הברית, ואורח אחר בהחזקת התינוק בזמן הברכות. המברך יאחז בידו כוס יין, ויאמר את הברכות המסתיימות במילים "בּוֹרֵא פְּרִי הַגָּפֶן" ו"כּוֹרֵת הַבְּרִית". לאחר מכן יאמר את נוסח הברכה הפותח במילים "אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, קַיֵּם אֶת הַיֶּלֶד הַזֶּה". ברכה זו כוללת את ההכרזה על שמו של הילד.
גדולה מילה-2
תניא, רבי אומר: גדולה מילה, שאין לך מי שנתעסק במצות כאברהם אבינו, ולא נקרא תמים אלא על שם מילה, שנאמר: (בראשית יז) "התהלך לפני והיה תמים", וכתיב: "ואתנה בריתי ביני...
קראו עודהברית באיבר ההולדה

בכל מעשה של מצווה ניתן להבחין בשני ממדים: נגלה ונסתר. הממד הנגלה במעשה הברית הוא הסרת הערלה החיצונית המכסה את איבר הרבייה הזכרי; אולם בממד הנסתר אנו מזהים את הערלה...
קראו עודליאון ותמר דוד

לדוד ושגית הנפלאים, מודים לכם מקרב לב על הפיכת חווית ברית המילה של אריאל (ראובן) דוד לחוויה פחות מלחיצה ומלאת עושר רוחני. למרות שלכל אמא קשה מאוד במעמד הזה (ואכן זלגו...
קראו עוד