שושבינים-קוואטערס
- פרטים
- כניסות: 16975
השושבינים, המכונים 'קוואטרים', מובילים את התינוק אל הברית. מקובל לבחור בבני-זוג שנישאו לאחרונה וטרם זכו לפרי בטן, כדי שיתברכו מכוחה של המצווה בתינוק משלהם. על-פי מנהג זה מקבלת השושבינה את התינוק מאמו – בדרך כלל על גבי כרית מעוטרת, המשמשת לו כמצע – ומעבירה אותו לשושבין, המוסר אותו לאבי התינוק. נוכחותם של שושבינים אופיינית לטקס המציין מעבר משמעותי בחיים. כדרך שבעת חתונתו, ולהבדיל – כאשר הוא מובל לקבורה – אין האדם צועד לבדו, כך גם בדרכו אל הברית הנכרתת בינו ובין בוראו.
הסנדק
- פרטים
- כניסות: 25182
התואר סנדק משמעו 'שותף' או 'שליח', והוא מכוון לאיש שעל ברכיו מונח התינוק בזמן הברית. הסנדק מתעטף בטלית, והאב מניח את התינוק על ברכיו – בדרך כלל על גבי כרית – על מנת שיחזיק אותו בזמן מעשה הברית. תפקיד זה נחשב לכבוד מיוחד, ונוהגים לכבד בו את אחד הסבים (אם כי אפשר לכבד בו כל מי שההורים רוצים לכבדו).
אבי הבן
- פרטים
- כניסות: 11655
על-פי המסורת היהודית מוטלת חובת המילה על אביו של התינוק, כחלק מכלל חובותיו החינוכיות והמעשיות כלפי בנו. רובנו איננו בקיאים במלאכת המילה, ולכן אנו בוחרים במוהל מקצועי וממנים אותו כשליחנו לקיום המצווה.
לפני הברית יאמר האב למוהל: " הריני ממנה אותך שליח למול את בני"
המוהל
- פרטים
- כניסות: 15602
מצוות המילה מוטלת על אבי הבן, אך כאשר האב אינו יודע למול – כלומר: במרבית המקרים בימינו – הוא ממנה את המוהל כשליחו על-פי הכלל ההלכתי: "שלוחו של אדם כמותו". חשוב שהמוהל יהיה יהודי שומר מצוות, שיידע כיצד לערוך את הברית כהלכתה (הסרת הערלה ע"י רופא אינה ערובה לכך שהברית תהיה בעלת תוקף יהודי-הלכתי). כמו כן, חשוב מאוד שיהיה בעל ניסיון מעשי משמעותי.
כיסא אליהו
- פרטים
- כניסות: 29428
אחד מן האורחים מתכבד לקחת את התינוק מידי אביו ולהניחו על כיסאו של אליהו הנביא. בשלב זה מזמין המוהל את אליהו הנביא לבוא לברית ולעמוד לימינו. לאחר מכן הוא מתפלל תפילה קצרה ומחזיר את התינוק לידי אביו.
ברכות וקריאת השם
- פרטים
- כניסות: 16164
ניתן לכבד את אחד האורחים באמירת הברכות שלאחר מעשה הברית, ואורח אחר בהחזקת התינוק בזמן הברכות. המברך יאחז בידו כוס יין, ויאמר את הברכות המסתיימות במילים "בּוֹרֵא פְּרִי הַגָּפֶן" ו"כּוֹרֵת הַבְּרִית". לאחר מכן יאמר את נוסח הברכה הפותח במילים "אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, קַיֵּם אֶת הַיֶּלֶד הַזֶּה". ברכה זו כוללת את ההכרזה על שמו של הילד.
למה התינוק נימול לשמונה
ולמה התינוק נימול לשמונה ימים שנתן הקב"ה רחמים עליו להמתין לו עד שיהא בו כחו, וכשם שרחמיו של הקב"ה על האדם כך רחמיו על הבהמה מנין שנאמר (ויקרא כב) ומיום...
קראו עודהשלמות שבחיסרון

כאשר ציווה הקב"ה את אברהם אבינו על המילה, אמר לו: "התהלך לפני והיה תמים" – שלם. בתקופות רבות לעגו לנו הגויים על הנכונות להכניס את הבנים בבריתו של אברהם, כשמשמעותה...
קראו עודטל חזון ואורית ויזל

בחרנו להמליץ בשמחה ובפרגון גדול על אדם מדהים ומוהל סופר-מקצועי בשם דוד דדון, אשר ערך לבננו עברי את ברית המילה לפני חודש בדיוק. כבר כשידענו שצפוי להיוולד לנו בן, היה ברור...
קראו עוד